2023-2024 Yaz Okulu Duyurusu

T.C.

KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ

2023-2024 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YAZ OKULU KAYIT DUYURUSU

1. GENEL KURALLAR

Yaz Okulu Ders Kaydı Önemli Tarihleri

Ders Kaydı ve Danışman Onayı Başlangıç *

16 Temmuz 2024 - 10.00

Ders Kaydı Bitiş *

17 Temmuz 2024 - 17.30 

Danışman Onayı Bitiş *

17 Temmuz 2024 - 23.59 

Kapatılan Derslerin İlanı**

18 Temmuz 2024

Ders Ekleme ve Danışman Onayı

19 Temmuz 2024

 

** Kapatılan dersler ilgili Fakültemiz internet sayfasında yayınlanacaktır

 

  • Derslerini seçen öğrenciler, ders kayıt ekranında görülen yaz okulu ücretini kayıt tarihleri içerisinde öğrenci numarası ile Ziraat Bankası internet bankacılığı üzerinden veya ATM’lerinden ödeyebileceklerdir. Öğrenci numarası karakter sayısı 12’den fazla olan ya da harf içeren diğer üniversite öğrencilerinin ödeme işlemleri T.C. kimlik numarası üzerinden yapılacaktır.
  • Öğrenciler, yaz okulunda kayıt yapılacak dersin açılması durumunda kendi programından almak zorundadırlar. Çakışan derslere kayıt yaptırılamaz.
  • Öğrenciler, yaz okulunda almak istediği dersin, kendi programında açılmaması, ders çakışması veya kontenjan yetersizliği nedeniyle kayıt yapılamaması durumunda, AKTS ve ders içeriğinin ilgili bölüm başkanlığınca / müdürlükçe uygun görülmesi halinde öncelikle başka bir programdan, başka birimlerden veya diğer üniversitelerin yaz okulundan alabilirler.
  • Öğrenciler, yaz okulu ders ekleme süresinde kapatılan dersin yerine, toplam AKTS sınırları içinde kalmak kaydıyla yeni ders ekleyebilirler. Ancak, açılması kesinleşen ders silinemez.
  • Ders ekleme işlemi yapılması durumunda varsa ücret farkının ödenmesi gerekmektedir. İade edilmesi gereken ücret farkı için ise ilgili birime dilekçe ile başvuruda bulunulması gerekmektedir. Ücret geri ödemeleri yaz okulu sonunda yapılabilecektir.
  • Yaz Okulunda, Üniversitemiz birimlerinden ya da diğer üniversitelerden olmak üzere, “Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Yaz Okulu Yönergesi” çerçevesinde toplam en fazla 15 AKTS değerindeki derslere kayıt yaptırılabilir.
  • Üniversitemiz öğrencilerinden genel not ortalaması 3.00 ve üstünde olanlar, 20 AKTS değerine kadar derse kayıt yaptırabilirler. Ancak, 2547 sayılı Kanun’un Ek 26’ncı maddesine göre, yaz okuluna katılacak öğrencilerin ders kaydı, toplam 280 saat (haftalık 280/15=18 saat), toplam yaz okulu ücreti ise, yıllık öğrenci katkı payının iki katını aşamaz.

2. YAZ OKULU DERS KAYIT AŞAMALARI

          A.ÜNİVERSİTEMİZ ÖĞRENCİLERİ

  • Üniversitemiz öğrencileri, 16-17 Temmuz 2024 tarihleri arasında Öğrenci Bilgi Sistemine (OBS) giriş yaparak Yaz Okulu ders kayıtlarını uzaktan yapabilirler.
  • Derslerini seçen ve ücretini ödeyen öğrenciler OBS’ye giriş yaparak kesinleştirme işlemini yapacaktır.
  • Ders kaydını kesinleştiren öğrenciler, ders kayıt tarihlerinde alabileceği AKTS dâhilinde yeni ders ekleyebilir. Bu şekilde ders ekleyen öğrenciler eklediği derse ait ücreti de ödeyip kesinleştirme işlemini tekrar yapacaktır. Danışman onayı yapılan derslere öğrenci yeni ders ekleyemez. Yeni ders eklemek isteyen öğrencinin danışmanı ile iletişime geçmesi gerekmektedir.
  • Ders kayıt tarihlerinde kaydını kesinleştirmeyen öğrencilerin kaydı geçersiz sayılacaktır.
  • Ders kayıt tarihlerinde ders kaydını kesinleştiren öğrencilerin ders kayıt onayları, danışmanı tarafından  17 Temmuz 2024 saat 23.59’a kadar yapılacaktır. (Onay için öğrencinin danışmanına ulaşmasına gerek yoktur.)
  • Öğrenciler, ekle gününde (19 Temmuz 2024) sadece kapatılan derslerinin yerine, danışmanı ile birlikte ders ekleyebilir. Ders eklenmesi durumunda, kaydın danışmanı tarafından tekrar onaylanması gerekmektedir.
  • Ekle gününde, sadece kapatılan derslerin yerine ekleme yapılabileceği için, kapatılan derslerin yerine eklenecek yeni derslerin ders saatinin fazla olması durumunda, oluşan ücret farkı öğrenciden tahsil edilecektir.
  • Öğrencilerin, bir dersin açılmaması veya çakışması nedeniyle, Üniversitemiz diğer birim/bölümlerinden ders seçimi yapabilmeleri için Üniversitemiz Birim/Bölüm Arası Ders Uygunluk Talep Formunu, birim/bölüm tarafından görevlendirilen ve birim internet sayfasında ilan edilen personelin kurumsal e-posta adreslerine 17 Temmuz 2024 saat 14.00’e kadar göndermeleri gerekmektedir. Ders uygunluk talep formu onaylandıktan sonra ders kaydı yapılabilecektir.
  • Öğrencilerin, alacakları ders/derslerin açılmaması veya çakışması nedeniyle diğer üniversitelerden ders kaydı yapabilmeleri amacıyla, birim/bölüm tarafından görevlendirilen ve birim internet sayfasında ilan edilen personelin kurumsal e-posta adreslerine Üniversite Dışı Ders Uygunluk Talep Formunun gönderilmesi gerekmektedir.
  • Onay alınmadan diğer üniversiteden alınan ders notları kabul edilmeyecektir.

            B. DİĞER ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ

B-1- Ders Kaydı Öncesi Yapılacak İşlemler

  • Daha önceki yıllarda Üniversitemiz Yaz Okulu başvurusu bulunmayan diğer üniversite öğrencilerinin05-11 Temmuz 2024 (Saat 17:30’a kadar) tarihleri arasında aşağıda yer alan “2023-2024 Yaz Okulu Diğer Üniversite Öğrencileri için Başvuru Formu”nu online olarak doldurması gerekmektedir veya 16-17 Temmuz 2024 saat 15.30’a kadar TC/YU Kimlik belgesi ile birlikte ilgili birimin öğrenci işlerine şahsen gelerek Üniversitemiz Öğrenci Bilgi Sistemine kayıt yaptırması gerekmektedir.
  • Daha önceki yıllarda Üniversitemiz Yaz Okulu başvurusu bulunan diğer üniversite öğrencilerinin durumlarının güncellenebilmesi için; 05 Temmuz - 11 Temmuz  2024 (Saat 17:30’a kadar) tarihleri arasında “2023-2024 Yaz Okulu Diğer Üniversite Öğrencileri için Başvuru Formu”nun öğrenciler tarafından doldurulması gerekmektedir. Durumu güncellenen öğrencilere OBS erişim bilgileri e- posta / kısa mesaj ile bildirilecektir.
             BAŞVURU FORMU İÇİN TIKLAYINIZ.

B-2- Ders kayıt aşamaları

  • http://obs.dpu.edu.tr adresinden öğrenci girişi seçilerek kullanıcı adı (öğrenci numarası) ve üniversitemiz sistemine kaydedildiğinde, kendilerine bildirilen parolayla giriş yapılır.
  • Sol taraftaki menülerden “Ders ve Dönem İşlemleri” menüsünden “Ders Kayıt” seçilir.
  • Gelen ekranda seçilecek ders hangi yarıyılda ise bulunarak sol tarafındaki “+” butonuna basılır ve yeni pencere içerisinde bulunan derse ait “+” işareti tıklanarak seçilecek ders eklenir.
  • Derslerini seçen ve ders ücretini ödeyen öğrencilerin OBS ders kayıt ekranından kesinleştirme işlemini yapmaları gerekmektedir.
  • Kayıt tarihlerinde kaydını kesinleştirmeyen öğrencilerin kaydı geçersiz sayılacaktır.
  • Öğrenciler, kapatılan derslerinin yerine ekle gününde (19 Temmuz 2024) danışmanı ile iletişim kurarak ders ekleme talebinde bulunabilir. Dersin eklenmesi durumunda, kaydın danışman tarafından tekrar onaylanması gerekmektedir.
  • Öğrencilerin birden fazla birimden ders alma talebi olması durumunda; öğrenci numarası, ad soyad ve almak istediği derse ait birim/bölüm bilgilerini Rektörlük Öğrenci Daire Başkanlığının kurumsal e-posta adresine 17 Temmuz saat 15.30’a kadar (ogrisl@dpu.edu.tr) göndermeleri gerekmektedir.
  • Öğrencilerin birim içinde birden fazla bölümden ders alma talebi olması durumunda, ilgili birimin öğrenci işleri ile irtibata geçerek ders almak istedikleri bölüme geçişi sağlanacaktır.
16 Temmuz 2024, Salı / 2266 defa okundu.